Ouders met kind traject

Steeds meer kinderen hebben overgewicht. 1 op de 8 is te dik en beweegt te weinig. Dit zorgt voor risico's; je hebt grote kans op gezondheidsproblemen zoals diabetes, hart- en vaatziektes, gewrichtsproblemen en kanker. Dus geef het goede voorbeeld!

Om meer inzicht te krijgen in wat gezonde voeding is en hoe voedingsstoffen voor je energie kunnen zorgen, heeft New-Motion een speciaal traject. In 12 weken leer je hoeveel calorie├źn je nodig hebt en hoeveel beweging goed voor je is om overgewicht te voorkomen. Je zult merken dat je je snel beter in je vel voelt.

Tafelmanieren

 

Zie jij door de spinazie-spetters de witte muur niet meer? Bij veel gezinnen wordt het tafelritueel gedomineerd door opstandige peuters of tieners die weigeren ook maar een grammetje groente te eten. Tips om de bonje rond het avondeten te verminderen

  • Ga niet mee in de strijd. Dreigementen als "je krijgt voor straf geen toetje" hebben geen zin, dat maakt de strijd alleen maar erger.
  • Geef geen extra tussendoortjes als je kind zijn of haar bord niet leeg heeft gegeten. je maakt je misschien zorgen dat je kind te weinig heeft gegeten, maar door die extra tussendoortjes aan te bieden, stimuleer je je kind een volgende keer opnieuw het bord niet leeg te eten.
  • Laat je kind voor het avondeten niet te veel snoepen en drinken, dat verzadigt de ergste trek.
  • Eet op een tijdstip dat je kinderen nog fit zijn. Hoe vermoeider kinderen zijn, hoe minder ze zullen eten.
  • Kondig het eten van tevoren aan. Vaak zitten kinderen voor het eten nog te spelen. Als ze plotseling hun speelgoed opzij moeten leggen om te eten, zijn ze bij voorbaat al opstandig.
  • Laat je kind duidelijk merken hoe blij je bent als hij of zij alles heeft opgegeten.
  • Kinderen willen alles doen wat jij doet, dus geef het goede voorbeeld. Eet zelf ook je bord leeg en probeer van alles op tafel een beetje.
  • Houd het ontspannend aan tafel. Een maaltijd moet een gezellig moment zijn voor het hele gezin, waarbij je kunt bijkletsen en volop aandacht voor elkaar.
  • Mopper niet te veel als een kind knoeit, maar bedenk dat het niet altijd makkelijk is om keurig te eten.
  • Laat kinderen helpen in de keuken. Groente wassen, in de pan roeren en tafel dekken: kinderen vinden het vaak heel interessant allemaal.

 

"Eline en ik waren vooral benieuwd naar alles rondom voeding. We wilden meer weten dan we deden. Tegelijkertijd was ik behoorlijk aan de maat, teveel Eva is niet goed, en Eline kon ook wel wat pondjes missen. Ik dacht dat we heel gezond aten, en af en toe zondigden, maar Caroline maakte ons wijzer. 

Met veel respect en een goed luisterend oor voorzag Caroline ons van de juiste tips en adviezen. Zonder oordeel te vellen hielp ze ons beiden om dichter bij ons doel te komen. Caroline heeft veel verstand van voeding, maar ook kijk op mensen. Wij vroegen ieder een andere aanpak en daar kwam ze aan tegemoet. 

Het bezoek van Caroline aan ons huis, onze kasten en onze koelkast was een eyeopener. Van veel dingen die we dagelijks eten had ik onvoldoende idee van de voedingswaarde. Bijna in alles zit suiker! Handige alternatieven zijn voorhanden, je moet het even weten. Nu weet ik het, dankzij Caroline. 

De aanvulling met de oefeningen die ze ons voorschreef is super. Je voelt en merkt meteen waaraan gewerkt moet worden en welke lichaamsdelen al te lang niet gebruikt zijn. 

Ik voel me goed met deze nieuwe voedingstips".

Dankjewel, ook namens mijn dochter!

x Eva

 

New-Motion
Bredestraat 155
6543 ZV Nijmegen

T 06 - 13004243
E info@new-motion.com
New-Motion, samen met je voedingscoach in beweging!